Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

13 November 2013

BILA HERO GUNTING RAMBUT

Assalam semua...

Hari Ahad 10/11/2013 haritu,
kami bawa 3R beriadah di Taman Merdeka..
Taman merdeka atau dipanggil juga Taman Tasik Merdeka
merupakan sebuah taman rekreasi
di daerah Johor Bahru...
Taman ni ada tasik yang cantik,
dan menjadi tumpuan di hari minggu
utk aktiviti riadah, bersukan, jogging & sebagainya...


So Ahad haritu,
disebabkan kebuntuan idea utk ke mana2 di waktu petang,
kami pon ke sini bawa 3R mengayuh basikal...
huhh..kemain gigih walid menyumbat 
tiga2 basikal dalam kereta...


Selalunya kayuh basikal dalam kawasan rumah je...
Paling tak pun sepanjang jalan depan rumah tu je..
Ni bila dapat mengayuh kat tempat camni,
kemain happy le mereka...


Lepas mengayuh, 
kita break minum2 petang plak...


Sampai lewat petang jugak la kat situ...
Seronoknye lah hai kalau hari2
boleh bersantai2 macam ni dengan anak-anak...

On the way balik ke rumah,
macam terperasan plak rambut si bujang tu
dah terlalu tebal & makin panjang...
Dan tiba2 teringat plak masa pergi wedding sebulan lepas...
Di sebalik keterujaan sepasang suami isteri
melihat 3R di majlis kahwin tu,
tiba2 suami dia tanya :
kenapa yang sorang ni tak pakai reben?

Dan pertanyaan tu diajukan sebaik melihat wajah si abang..
Masa dia tanye tu 3R tengah duduk makan,
so pakaian dorg terlindung dengan meja tu...
Disebabkan tak dapat melihat 
dgn jelas seluar jeans & kemeja abang,
maka diingatnya anak ummi ni perempuan...

gambar ketika kejadian...huhuuu

Hadoiii la abang...
Macam perempuan ke muka abang ni?
Ye lah, mungkin jgk disebabkan rambut ikal2 abang tu...

Berbalik pada cerita,
masa on the way balik dari Taman Merdeka tu,
kami pon singgah kat kedai gunting depan rumah tu...
Hahaha...first time ni abang gunting kedai macha...
Sebelum ni memang lom pernah...


Masuk je dalam kedai...
Si macha tu pon terus la gunting rambut abang...
Ok, good boy!!!
Abang ikut je cakap macha tu,
pusing kepala kiri sket...kanan sket....
pastu tunduk sket....





Masa tu dah nampak gaya2 mata dia dah nak tertutup...
Memula ingatkan sebab tak selesa rambut masuk mata...
Tapi rupa-rupanya.....

-


-


-


-


 Alahai abang....
Tido rupanye...
Sebenarnya dari dalam kereta tadi dia dh menunjukkan 
tanda2 nak tido...
Kepenatan lah tu konon mengayuh basikal
keliling tasik...


Sudahnya terpaksa walid pegang kepala dia...
Senang keje macha tu...
Huhuuu dh macam org kena bius pon ade abang ni...
Terus lena tak sedar apa...




Sampai dah habis gunting pon abang still tak bangun...
Terus tido sampai masuk kereta
dan terus tido lagi sampai ke rumah...

Sekarang dah takde lagi dah rambut rock abang...
Abang dh jadi mat skema dah...
huhuuu makin terserlah keluasan dahi tu bang...


Ok...jumpe lagi di lain cerita ye...
Wassalam

7 comments:

Norma NML said...

Hensem lil hero..bestnya layan kembar 3 kan..:-)

MamaFarah said...

hehehe..barulah nampak cam boy..encem gitu

shaliza said...

lena dia tido:-)hensem sudah..lepas ni dah takder org tanya naper x pakai reben.

Anonymous said...

nmpk cheeky muka abg senyum cmtu.. :)

tenku butang said...

bestnya dapat anak kembar tiga macam ni.. 2 perempuan sorang lelaki.. masyaAllah.. teringin sangat2.. =(

Mama Safiy Arfan said...

hensemnye ble dh rmbut pendek..yg girls tu muka sebijik.acaner nk cam? hehehehe...

* follower baru

Anonymous said...

Memang best...huh...nak menjaganya tuhan saja yg tau...betapa besarnya pgorbanan ibu kembar tiga. ..itulah yg saya rasa..mm