Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

04 April 2013

SELAMAT TINGGAL BABY TV


Anak-anak anda peminat Baby Tv??

Baby Tv merupakan satu siaran tv berbayar di Astro...
Langganannya RM5 sebulan...

3R dulu sangat fanatik dengan Baby Tv...
Dorang dah mula menonton Baby Tv seawal usia 2 bulan lagi...
Waktu tu kalau baringkan tiga2 depan tv,
dan bukak pulak channel Baby Tv,
maka akan terketik2 kaki masing2
menandakan respond positif menonton cerita2 dlm tu...


Mereka bertiga ni ibaratnya memang membesar dgn Baby Tv je lah...






Sampaikan kek ulangtahun hari lahir mereka yang ke-2 pon,
Ummi tempahkan kek bertema Baby Tv jugak...



Tapi bila dah hampir menginjak ke usia 3 tahun ni,
nampaknya minat mereka terhadap Baby Tv 
dah semakin berkurangan....
Sejak dah besar ni memang jarang dah tgk Baby Tv...
Mana taknya,
asyik sibuk nak tgk Upin Ipin jek...


 Skrg ni dorg dh beralih ke channel Ceria,
 Disney Junior & Disney Channel pulak...

maka ummi pon rasa dah sampai lah masanya 
utk kami terminate Baby Tv...
Petang semalam, 3/4/2013 pas balik keje,
terus ummi call Astro Customer Service...


Lepas call Astro,
siap bukak dlu channel ni bagi 3R tengok...
Dapat la tengok dlm 10 minit buat kali terakhir...
huhuuu...


Akhirnya tamatlah sudah Baby Tv...
Kalau tanya pendapat peribadi ummi,
Baby Tv sangat bagus untuk peringkat usia seawal bayi.
Lagu2, cerita2 dan karektor2 kartun dalam tu
berupaya merangsang otak bayi...
Seronok dulu melihat gelagat 3R 
menggoyang2kan badan bila dengar lagu2 dlm Baby Tv...

Ok lah...
Sekian utk kali ini...
Jumpa lagi

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, comelnya diorang since kecil! hehehe. takpelah. makin besar, tngokk lain pula kan. hehehe bagus2 :)

Jue said...

Cute oo kan drg..

||aLeaSaRa|| said...

alalala comelnya kembar tiga....kartun animasi mmg blh membantu baby kreatif sbb warna & suara yg digunakan merangsang minda dorg ^^

rinduan citarasa said...

ms umai baby. channel tu lum ada. tu y tkilan xdpt langgan.
tapi mmg pernah tgk astro tvbaby kat umah k.long. mmg best u baby kan