Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

03 January 2013

KARNIVAL UPIN IPIN DI JB

Upin Ipin datang JB!!!
Yeayyyy!!!!

29 Dec 2012 hari tu kami bawa
3R ke Karnival Upin Ipin...
Lokasinya di Stadium Tertutup MBJB...

Hamboiii...
Kemain seronok anak2 ummi bila
ummi bagitau nak gi tengok Upin Ipin ek...
Siap tanya...Jarjit ada tak ummi?
Fizi ada tak ummi?
Ehcan ada tak?
Kak Yos ada tak?
Opah ada tak?
Mei Mei? Ijad? Abg Saleh? Atok?
Pehhh..satu2 nama dorang sebut...
Ummi ajar lagu 25 Rasul pon tak sepantas ni dorg hafal...


Karnival tu berlangsung 3 hari...
Dari hari Jumaat sampai Ahad...
Kami pergi hari Sabtu...


Lepas la hajat 3R nak jumpa Upin Ipin..
Si Adik tu je yang buat pe'el...
Tengok le tu,
langsung takmo pandang kamera...
Puas abang2 photographer tu suruh dia pandang kamera...
Haram dia tak layan!!!

 Si kakak & abang steady je..
Siap salam & berdokong ngan Upin Ipin lagi...
Si Adik bukan kata sentuh,
pandang Upin Ipin pon taknak..
Masa nak balik dalam kereta ummi tanye la kat dia..
Kenapa adik tak nak salam Upin Ipin?
Dia jawab :
"Upin Ipin besar, adik takut"


singgah Tesco borong Mamypoko
 Hamboiii..
Kemain happy masing2 dapat jumpa Upin Ipin ek..
Dah balik rumah pon masih dok bercerita 
pasal Upin Ipin...
Lepas mandi malam tu pon 
dorg request nak pakai baju Upin Ipin...


Ok lah...
Jumpa lagi di lain entri ye...
Wassalam

8 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak. comelnya diorang! kesian adik ye, takut upin ipin besar sangat ye. hihi. susah tak nak jaga kembar 3 kak?

Fifi Nadhrah said...

paut la adik buat perangai.. adik terkejut kot tengok upin ipin gergasi.. hihi..

UMMI 3R said...

W'salam Sheila..tu lah, selalunya dlm tv kecik aje, ni tibe2 besor pulak..tu yg dia takut sgt tu..

Biase lah sheila..susah tu tak la, cuma kelam kabut aje skit..nak2 bila time dorg tak sihat...pening jgk la bile tiga2 meragam

UMMI 3R said...

hehehe..ye fifi,dia terkejut tgk besar sgt, selalunye dlm tv kecik je...

myfreeminded said...

Comel dan comel dan comel, mesti seronok layan keletah diaorang ni.

citarasa rinduan said...

comelnyaa

gelak sorang2 bila bc ttg 3R y takut bsalam dgn upin ipin..
depa besar sgt eikk

UMMI 3R said...

terima kasih dan terima kasih dan terima kasih..hehehe

Alhamdulillah mmg seronok sgt2

UMMI 3R said...

haihhh betul tu kak...dlm tv upin ipin tu kecik...bile jumpa besar gedabak la pulak...hihiiii