Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

02 November 2012

KUKU KAKI?? UMMI SURRENDER

Dalam banyak2 urusan yang perlu 
di settle kan utk 3R...
Potong kuku kaki lah yang ummi surrender...

Ok, dulu ummi pernah muatkan entri tentang tu..
Tentang betapa tergeliatnya leher
dan betapa julingnya mata setiapkali kena
potong kuku dorg...

Kalau potong kuku tangan ok lagi,
tapi bila sampai bab kaki,
biasanya urusan tu akan diserahkan kepada walid...
Tapi selalunya, bab2 nak potong kuku 3R
ni memang dah dikira tugas wajib walid lah...

Bila nak potong kuku kaki dorg ni,
syarat utama ialah kena duduk depan tv
dan bukak cerita kartun...
Selalunya kena bukak channel BabyTv la...
Tujuaannya utk bagi dorg leka & diam.. :-)
 

kakak
 
abang

Tapi,dalam tiga2 orang tu...
Si Adik je yang nak kena sabar lebih sket...
Sebab dia ni jenis yang tak reti diam...
Kejap2 kang nak potong kuku sambil baring,
kejap2 kang nak duduk...
Haihhh layankan je la...




Kejap nak macam ni...
Kejap nak macam tu...
Sudahnya bila walid dah hilang sabar...
Hahhhh amik kau kena kepit celah ketiak!!!!!
Tu pon kadang tangan dia sebok nak pegang kaki la,
pegang sepit kuku la....


Ok lah...
Jumpe lagi di lain entri..bye

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. bestnya diorang.
lagi best sebab walid boleh amik tanggungjawab potong kuku diorang. hhihii.

UMMI 3R said...

Waalaikumussalam sis...dengan walidnya dorg mkn saman sket sis...klu dgn ummi jgn harap la nk duduk diam2 semua tu...

emma said...

hehehe comelnye aksi dorang ^_^

Citarasa Rinduan said...

hahhaha..
lucu adik..

terro walid bab potong kuku...