Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

04 October 2012

KAKAK YANG SEMAKIN TEWAS

Alahai kakak...
Kesian anak ummi sorang ni...
Semakin hari semakin jauh kakak ketinggalan...
Ketinggalan apa????
Hmmm tengok je la gambar ni...






Hari demi hari...
Ummi tengok semakin terserlah kerendangan kakak...
dalam erti kata yg lain,
kakak ni pendek sket nak dibandingkan dgn dua lagi tu...
Alaa tak best la ckp 'pendek',
kita guna bahasa yang sedap skit lah ye...
Ok, ummi gunakan ayat 'comel' lah ye...

Bila berdiri sebelah adik,
semakin ketara kecomelan kakak...

 
Haritu ummi kemas2 baju dorang,
punggah balik semua baju2 lama dorg...
Asing2 kan yang mana nak kasi orang
dan yang mana boleh pakai, pakai je buat basahan kt rumah...
 
Gambar kat bawah ni baju masa dorang umur setahun...
Si kakak ok lagi boleh pakai...
Tapi si adik...sampai terjongket nampak pampers
 
 
 
Adik ni dulu padahal takde la tinggi sgt...
Masa lahir dulu dia la yang paling kenit....
 
yang kanan sekali tu adik...kiri kakak, tengah abang
 Bila semakin membesar,
semakin tinggi pulak dia...
Masa umur setahun dulu tak berapa nampak ketara sangat..
Dengan abang pon lebih kurang aje dia...
Kat bawah ni semua gambar2 masa baby
sampai la umur dorg setahun...
 
 





 See!!! Masa kecik2 tak banyak beza kan?
Tapi bila dah semakin besar ni
si kakak memang semakin tewas lah...
Bukannya kakak je,
abang pon ketinggalan jugak....


Kalau dulu beli baju mesti saiz yang sama...
Sekarang ni dah tak boleh dah...
Kalau kakak & abang pakai baju saiz 2y,
adik mesti kena amik saiz 3y...
Kalau dia pakai saiz macam kakak
memang akan sentenglah jawabnya...

Takpe lah kan kakak...
org berbadan comel ni awet muda,
tak makan tua tau!!!
Macam amy mastura, shila majid semua tu...
Comel je walaupun umur dh banyak...
Kakak pon nanti macam tu lah....

Tak kisah lah anak ummi ada yang tinggi ke,
pendek ke, gemuk ke, kurus ke,
hitam ke, putih ke....
Yang penting ummi bersyukur sangat sebab 
semuanya dikurniakan Allah dengan kesihatan 
yang baik dan terus membesar dengan sempurna...
Alhamdulillah....

Ummi sayang semua anak ummi....




18 comments:

PutriesNoora said...

yang penting semua comel sangat...hari2 tengok pun tak jemu...siap paksa asben tengok sekali...hehehe

Anonymous said...

masa entri 3r dan mercu jb tu dah terperasan eh2 tinggi betul si adik ni compare to kakak n abg. dah agak bila ummi kuarkan entri ni mesti pasal isu height ni.

~ummi imaan~

Bonda Ryan said...

comel semuanya...besh kan, dah ade boy n girl..:)

nita said...

ha'ah, adik makin tinggi.. tak kisahlah kan asalkan mereka sihat dan tetap comel..
anak saya tak kembarpun beza umur 2 tahun tapi si adik makin tinggi dah sama tinggi ngan abangnya dah..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kakak selaku anak sulung mmg selalu mengalah, bukan tewas la ummi..hehee

Wanie Zaini said...

yg pntg dorg ni sgt pndi b'gmba..hehe..ske tgk gmba2 dorg..

#maap la lari topik ckit =p

eyndayusoff said...

Comelnya kembar 3 ni :-)

Ibu Kembar said...

hehe kembar xseiras...tapi maintain cute

nurul.asiken said...

semua comel..suka sangat tengok diorang...

UMMI 3R said...

hehehe...terima kasih byk noora :) :) :)

UMMI 3R said...

kan? dlm gambar memang nmpk ketara sgt kan? tu yg terus jd kesian kat kakak tu...hihihi

UMMI 3R said...

Thanx bonda ryan..Alhamdulillah

UMMI 3R said...

hehehe biasenye mmg camtu lah kan, adik mesti lebih tggi dr kakak atau abang... betul2 tu, tinggi rendah x penting, yg penting semua sihat...

UMMI 3R said...

hehehehe betul3...kesian kat dia makin lama makin nmpk 'comel'

UMMI 3R said...

ada mase2 nye wanie...kadang2 pandai bgambar, kadang2 suruh la posing mcamane pon, dorg buat muke seposen jekkk...hihihi

UMMI 3R said...

thanx eynda :) :) :)

UMMI 3R said...

ha'ah makin besar makin ketara dorg punye tak seiras tu...

UMMI 3R said...

thanx nurul :)