Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

24 October 2012

CUCU TOKPA

Hai semua...
Kali ni ummi nak cerita pasal 3R dan Tokpa nye lah..

Tokpa tu papa ummi...
Dulu ummi pernah muatkan entri tentang papa ummi...
Dalam keluarga ummi,
3R setakat ni dikira cucu paling kecik sekali...
Cucu2 lain semuanya dah besar2.. 

Jarak antara rumah papa & rumah ummi tak jauh,
lebih kurang 15 minit perjalanan...
So kalau tak kami ke rumah Tokpa,
Tokpa yang akan datang rumah main2 dengan 3R...

Tapi memandangkan Tokpa sekarang terikat
dengan tugasnya sebagai Imam di Plaza Angsana,
jarang2 la dia dapat meluangkan masa dengan cucu2 nya ni...

Yang geramnya, setiapkali Tokpa datang rumah,
jangan haraplah 3R nak berkepit dengan ummi...
Huhhh tiga2 akan berkepit ngan Tokpa je...
Nak makan pon atas riba Tokpa,
tengok tv pon nak menyelit dengan Tokpa...
Pendek kata semuanya nak dengan Tokpa...
Ngada-ngada kan?




Tokpa ni jenis rajin melayan cucu...
Kalau balik rumah Tokpa,
dialah yang melayan cucu2 nya jalan2 kat padang depan rumah..
 
Adik masa umur setahun

Adik masa baru pandai jalan

 Bila bawak cucu2 main kat padang,
Tokpa wajib bawak kapur...
Hahahaha!!!
kapur tu gunanya utk sapu kat bintat gigitan nyamuk...
Sorry ye...
MOPIKO, INSECT REPELLENT,
dan ape2 krim utk sapu kat bintat Tokpa takkan layan,
Tokpa tetap setia dengan kapur saje...kikikiki



Gambar kat bawah ni gambar terbaru...
Kejadiannya 2 hari lepas
masa Tokpa datang rumah kami...
Tengoklah apa yang cucu2 bertuah tu buat kat Tokpa...
haihhhhh



Ok lah, itu saja entri utk kali ni...
Entri utk mengisi masa senggang di waktu lunch hour ni..

Oh ye, sebelum beredar..
Ummi tinggalkan gambar keluarga ummi ye...
Gambar raya aritu...
Tata!!!


12 comments:

genuine1224 said...

atuk dgn cucu mmg la gitu.. cucu buat apa pun redho je kan?

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. comelnya diorang!
pandai layan atok diorang ye..
geram tengok budak2 ni :)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

seronok nya masih ada Atok.. harap2 ibu bapa Yana pun dapat merasai pengalaman ni :)

Huszaini Haron said...

Teriak arwah Abah saya, tak sempat dia tengok kembar Auni Auni Auni...

Kalau dia ada lagi macam nihlah kot dia melayan cucu2nya!

Seronok tengok gelagat diorang!

Fifi Nadhrah said...

cian tokpa.. hihi.. takpe.. cucu punye pasal kan..

Citarasa Rinduan said...

rupanya tokpa iman kat plaza angsana..
ucapkan tahniah ya

mmg 3R nampak paling kecil dr cosin y lain..

UMMI 3R said...

betul tu...atok mane pernah marah cucu...cucu buat ape pon senyum je..hehee

UMMI 3R said...

Waalaikumussalam sis..hehehe tu bukan pandai layan atok sis...tu namanye pandai dera atok..

UMMI 3R said...

Insya'Allah Yana, satu hari nnti parents yana pasti dpt lalui...

UMMI 3R said...

Abah Aunis...sedih kan bila teringat org yg kita syg x dpt peluang jumpe cucu2 kembar dorg...sy plak sedih sbb arwah mak x dpt tengok...arwah mak/bapa mertua pon x sempat tengok 3R....arwah mak mertua lagi la, dia meninggal sebulan sebelum 3R lahir

UMMI 3R said...

hihihi...betul3...cucu2 punye pasal

UMMI 3R said...

ye kak ayu...tokpa 3R imam kat surau Angsana...klu ke sana & terserempak, tegur je..Haji Johari namanya