Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

11 October 2012

APAM LAGI?? BIAR BETUL!!!

Balik je dari office semalam,
lepak2 dulu depan tv melayan 3R..
Hmm biasalah, petang2 camtu
melayan BabyTv dorang tu lah...

Tengah leka tengok tv,
tiba2 si abang bersuara :
Ummi..nak apam

Hahh?? Apam??
Biar betul abang ni....
Belum pernah lagi 3R ni request makanan..
Selalunya apa yg kita bagi itu lah yg dorg makan..
Tak pernah lagi la dorang request nk makan ape2..

Haihh ini mesti teringat apam beras 
yg ummi buat weekend haritu...
Boleh klik entri tentang tu di sini

Alahai abang...
baru sangat makan apam tu,
baru 3 hari lepas...hari ni dah teringat balik?

Utk tidak mengecewakan dia,
gagahkan jugak la diri ni ke dapur..
Nasib baik bahan2 semua masih ada...

Apam beras ni sebenarnya kena 
perap sekejap dalam 1-2 jam
sebab dia meggunakan yis mauripan tu..
tapi dek kerana malas nak menunggu lama,
tak payah perap2 la...bedal je lah!!!


Haritu buat apam beras biasa je,
kali ni nak buat apam warna hijau plak lah...

Ok, inilah hasil apam beras kami...
Jemput makan semua ye...
Malam semalam 3R tak makan nasi,
dok perabis apam ni je....

Kakak

Abang

Adik



5 comments:

Citarasa Rinduan said...

mmg betul tu. Klu anak dh minta.. letih atau penat pasti kita buatkan...

eh... warna green apam tu mmg mgoda

fifi said...

sedapnye.. patut la 3R tergode.. saye pon tergode.. hihi..

nita said...

seronok tengok anak2 makan..

Cekgu Maz said...
This comment has been removed by the author.
Ibu Kembar said...

waaa bestnyerr..untung la anak-anak makan