Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

03 October 2012

3R DAN MERCU TANDA JOHOR BAHRU

Welcome to JB!!!
Selamat datang ke Johor Bahru!!
Chewahhh...

 Ehhh ni bukan entri pasal cuti2 Malaysia lah..
bukan jugak utk promosi Jom Melawat Johor..

Entri kali ni tak payah skema2 sgt lah ye..
Layan gambar je nak??

Ok jom layan gambar2 ni dulu...
Ni gambar lama ni..
Masa ni 3R umur 1 thn 8 bulan...
Lokasinya berhadapan dengan office ummi...
Masa tu walid bawa dorg ambik ummi balik keje...
 
Tempat ni org JB x pernah ambik kesah...
Yang selalu singgah & bergambar kat sini
cuma pelancong2 asing je....
Bangla & Nepal paling suke bergambar kat sini...




Ok..yang kat bawah ni pulak
3R sewaktu umur 1 tahun 10 bulan...
Lokasinya di Pantai Lido JB berhadapan 
dengan Hospital Sultanah Aminah JB...
Lepak-lepak ambil angin petang sambil menikmati mentari terbenam




Kat bawah ni pulak gambar bulan lepas,
lokasinya di Dataran Bandaraya Johor Bahru..
3R paling suka tempat ni,
dorang panggil tempat ni JAM BESAR...
Bila ajak pergi jam besar,
akan melompat2 kegembiraan lah mereka..
Sebab kat sini lapang,
dorang boleh berlari sepuas hati...
dan yang paling dorg suka...
kat sini banyak tangga...
Meh tengok gambar meh...






Yang di bawah ni plak kat Danga Bay..
Selalu jugak kami jalan2 ambik angin kat sini petang2...
Dulu ummi pernah tulis pasal jalan-jalan Danga Bay...
Hirup udara petang sambil menimati panorama
kapal-kapal yang berlabuh kat situ...



Dan yang kat bawah ni pulak,
kejadiannya baru semalam berlaku...
Lokasinya kat jam besar lagi...

Sebenarnya dataran ni memang selalu sangat kami pergi...
Pergi sebab semata-mata kerana ini....
..............
..............
..............


Hehehee...
pekena tauhu bakar lah beb...
Bersebelahan dengan dataran ni ada banyak
jual makanan berkonsepkan luton van...
Macam-macam ada...
Ada steamboat, rojak, bakso, tauhu bakar
dan macam-macam lagilah...
Makin malam makin penuh tempat ni...

Ok, masa utk melayan gambar2 comot 3R!!!!








 
Dah puas berpeluh berlari2 kat situ...
Memang asyukk pekena tauhu bakar & air 100plus..
Semalam sebelum datang sini
3R dh pekena nasik sepinggan sorang..
So masing2 dah kenyang...
Bila dh kenyang jangan harap la nak paksa2 makan lagi...
Maka dorg buatlah aktiviti sendiri sementara ummi & walid makan...




Ok lah...
Jumpa lagi di lain cerita ye...
Tata

1 comment: