Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

15 August 2012

AKHIRNYA KAMI SHOPPING JUA

Assalamualaikum semua...
Ehhh?? Hari ni dah 26 Ramadhan dah kan...
Menghitung hari je nak sambut hari raya...

Percaya atau tidak,
di saat orang lain dah lama buat persiapan aidilfitri,
lebih2 lagi menyediakan keperluan & pakaian anak2,
kami sekeluarga pulak baru semalam 
berpeluang utk shopping raya...

Huhuhu...
Nak buat macamana!!!
Kekangan waktu walid amat membataskan urusan kami...
Selain dari itu,
walid terpaksa mengutamakan pemberian 
bonus utk staff2 nya...
Bila semua staff dia dah dapat bonus & ganjaran,
barulah dapat merasa bahagian utk dia..
Hmmm...rakyat didahulukan kaedahnya...
 
So semalam,
pada tanggal 25 Ramadhan...
barulah kami sekeluarga carik baju & kasut utk 3R..
Sepertimana tahun2 yang lepas,
tempat kami shopping raya mesti di sini....


Ya!! Org2 JB mesti dah sedia maklum dgn kompleks ni...
Inilah Plaza Pelangi Johor Bahru
yang bertempat di Taman Pelangi JB...

Kalau penduduk2 di sekitar JB lebih cenderung
shopping di Angsana, City Square, Danga City Mall, Jusco etc..
tapi kami lebih suka di sini...
Pertamanya sebab lokasinya dekat dengan rumah,
5 minit je dah sampai...
Yang keduanya sebab berbanding dengan mall yang lain,
tempat ini sangatlah tenang sebab tak ramai orang...
Walid dan ummi ni jenis tak suka 
ke tempat shopping yang berasak2 dengan orang...
So tempat ni memang sesuai la utk kami...
Tempat lengang macam ni nak bawak 3R sekali pon tak risau..

So semalam,
menyoping lah kami anak-beranak di Plaza Pelangi..
Tempat tumpuan kami ialah 
di Metrojaya & Butik Poney yang terletak di dlm kompleks tu..


Dan sebagaimana yang dijangka,
memang sah takde orang kat situ...huhiii
3R pon dengan seronoknya menjadikan kompleks tu
macam walid dorang yang punye!!!


Kakak dan Adik test kasut baru

Soh try kasut, bole plak dia berlari keliling MJ dgn kaki ayam

Raniya dan baju2 nya





Selesai menyoping di MJ,
beralih pulak ke Poney..
Kat Poney tak bawak masuk 3R sekali,
dorang main2 kat luar je..
Sebab masa tu dah lewat, Poney dh nak tutup.
So ummi kena jadi lipas kudung pilih baju2 utk dorg..
huhuuu nak amik gambar dlm kedai pon x sempat...

Selesai di Poney,
duduk berehat jap kat depan kedai sementara 
menunggu walid ke Customer service MJ utk ambik cash voucher..
Hihikkk..elok kitorg keluar je Poney pon terus tutup pintu..


 

Ok..akhirnya selesai sudah urusan menyoping brg2 3R..
End up utk sessi shopping menyoping ni,
mesti la ada makan2 & minum2 kan...
So, it's a time for Mc'D!!!



Hihii...
Ok lah ye, sekian saje entri utk kali ini...
Tataaa!!!!

No comments: