Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

19 July 2012

APAM POLKADOT LAH KONON




Canteknya tengok hasil air tangan orang...
Comel dan kemas jek...
oppsss...
Gambar2 kat atas tu bukan hasil kreativiti ummi tau!!!
Tu sema gambar2 dari Google...

Sekarang ni apam2 ni tengah hot kan..
Sana sini orang dok promote jual apam ni secara online..
Macam2 corak..macam2 bentuk...
cantik-cantik....

Disebabkan keterujaan melihat apam yang comel2 tu,
maka ummi pon teringin lah nak mencuba...
ngeh..ngeh..ngeh..


Hihihi...cake mixer pernah beli..
Lama dah beli,dari zaman 3R lom ada lagi...
Rasanya dah 5 tahun la umur mixer tu...
Tapi sekali pon tak pernah guna..
Beli dulu pon sebab berangan nak buat kek segala la...
Tapi haram....sekali pon tak cuit..
Masih cantik lagi duduk dalam kotaknya..
Nak bongkar kotak malas,
so guna je lah blender...
Lagipon kat dalam resipi tu tulis,
kalau takde mixer boleh pakai blender,
so bedal aje lah....
  Terpaksa guna blender aka food processor 3R,
sebab nak guna blender yang biasa ummi guna,
kang apam pokadot ummi bau bawang ngan lada plak...




Hehehe...
dah ada dua kaler suda...
-Kesian bibik hujan2 kena gi kedai beli pewarna ni-

Apam polkadot ummi hari tu berinti coklat...
Sebab 3R penggemar coklat,
so pilih la filling coklat....
Dan inilah hasilnya ye puan2....

-

-

-

-


Oittt...jangan gelak..jangan gelak..
Tak baik tau!!
Hahahaha......

Hadoiii la...
Keras tol tanganku, tak berseni langsung!!!

Ok, dah sedia utk dimakan...
Mari kita saksikan hasil kesemua hasilnya...

Tadaaaa....


Susah rupanya nak buat corak polkadot tu..
Bagi orang yg dah pro mungkin senang la...
Tapi bagi orang yg jarang ke dapur macam ummi ni,
nak siapkan seketul polkadot tu pon naik juling mata...
Sudahnya bila dah malas nak berpolkadot bagai...
Ummi main hantam saje lah...

Anak-anakku...jom kita makan!!!!




Secara keseluruhannya...
Rasanya boleh tahan la...
Cuma bentuk je lah yang tak semenggah sket...
Cubaan pertama...kira ok lah tu kan...

Ok lah...
Sekian utk kali ini...
Jumpa lagi...

3 comments:

shaliza said...

eh ok apa tu..yang penting anak2 makan hasil air tangan ummi:-)

Bonda Ryan said...

Ok lah tuh umi..bonda pun penah buat sekali jer, huduh sungguh rupa parasnya. Dan terus frust nak buat lagik dah..hihi. tapi rasa dia boleh tahan kan? :P

Cik TTK said...

adik nampak paling semangat makan...comel! semua comel2..apam polkadot tu pon comel jugak..hehe :)