Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

18 July 2012

ABANG...UMMI RINDU RAMBUT HENSEM ABANG


sob..sob..sob..
Abang....ummi rindu rambut abang macam ni..
Ummi suka tengok rambut abang ikal2 macam ni...
Bila ummi pakaikan kakak,abg,adik baju yang sama,
orang selalu tanya ummi :
"tiga2 perempuan ke?"


Tanggal 8 Julai 2012 yang lepas,
rambut abang telah selamat digondolkan oleh Tokpa nye..
Hadoiii sedih ummi tengok...
Rambut abang ni ummi dah bela sejak umur dia 4 bulan lagi...
Masa dia baby dulu,
3 kali dia dibotakkan...


First time masa buat cukur jambul,
dan dua kali lagi tak berapa lama lepas tu...
Masa baby dulu memang dah puas la tengok dia botak..

Bila umur dia 4 bulan...
Ummi dah tak botakkan rambut dia lagi...
Terus dibiarkan panjang sampai la umur dia 1 thn 10 bln..
Tapi setiap dua bulan sekali, 
ada jugak la trim rambut dia sikit2...
Ummi pernah muatkan entri tentang itu dulu..

Ok,berbalik kepada cerita rambut yg digondolkan..
Ummi asalnya nak suruh Tokpa trimkan hujung2 rambut
yang bergentel tu...
Tokpa kata bagi pendek sket la...
Ummi pon ok je la sebab Tokpa kata bagi pendek sikit..
Ingatkan betul2 la "sikit je"...


Sekali bila dah siap.......

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Huwaaaa!!!!!!!


Bila ummi upload gambar rambut baru dia kat fb,
semua cakap hensem la, nampak matured la,
nampak kemas la, nampak smart la, macam budak besar la...

Tapi ummi tak suka!!!
Ummi lebih suka rambut panjang abang...
huhuuu....



 

Takpe lakan..
Alaa rambut bukannya tak tumbuh lagi...
Lama2 sok panjang balik la rambut abang...
Pasni kite bela rambut pezal tahir lagi ye...
huhuuu....



4 comments:

PutriesNoora said...

ummi...hensem la...smart!..baru nampak mcm abanggg..gitu...hehehe

Bonda Ryan said...

umi..saya pernah rasa kerinduan tersebut..huk3!.skang nih pun tgh tunggu rambut baby saya panjang semula.Paling frust bila dgunting tanpa pgetahuan dan ketiadaan saya..kijam :(

ADEEYA said...

Hehe baru la nampak cam abang !:D hehehehe

angahMia said...

ummi hensem nye abg!..comell sgt..