Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

25 June 2012

MANDI-MANDA LAGI

Sabtu, 23 June 2012
kami sekeluarga bermandi-manda lagi...
Kalau minggu lepas ke Lotus Desaru Kota Tinggi,
kali ni nak mandi air terjun pulak..
lokasinya tetap sama di Kota Tinggi,
iaitu di kawasan perkelahan Air terjun Kota Tinggi
atau Kota Tinggi Waterfalls....


Kami bertolak keluar rumah seawal jam 10.00 pagi...
Dalam perjalanan ke sana,
singgah ke Jusco Permas Jaya jap untuk sarapan...
Lepas sarapan, layan 3R main "kuda-kuda" dulu...




Dah puas kuda-kuda...
Kami teruskan perjalanan ke Kota Tinggi...
Alhamdulillah, lalu lintas sangat lancar pagi tu...
Kenderaan tak berapa banyak,
dan cuaca pun baik...
Sepanjang perjalanan, 
Abang dan Adik bantai tidur..
Si Kakak pulak macam biasa la...
kat dalam kereta mulut dia la yang paling becok...
Sepanjang perjalanan asyik melayan dia berborak...

Kami tiba di waterfalls lebih kurang jam 1 tengahari...
Alhamdulillah...orang tak berapa ramai...


here we go!!!!!
 Alamak...tapi nasib tak baerapa baik la...
Elok kami masuk je ke kawasan perkelahan tu...
Hujan panas turun tiba-tiba...
Sedangkan sebelum tu elok je cuaca panas...
Tapi hujannya tak lebat...cuma gerimis aje...
Kami pon duduk dulu la kat bawah pondok,
makan2 sambil menunggu hujan reda...







Huhuu...
Tak senang duduk masing2...
mana taknye...
Depan mata dah nampak air,
tapi tak boleh mandi sebab hujan....
Alhamdulillah..nasib baik hujan tak lama..
Lebih kurang 15 minit je hujannya...
Lepas tu cuaca kembali cerah semula...

yeehuu!!! can't wait to swim!!!!





 Airnya tersangaaaat lah sejuk...
Air dari gunung la katakan...
Baru 15 minit berendam dah gigil...
Tapi 3R ni....
Ummi dah menggigil kesejukan,dorg masih selamba lagi...

Kakak

Abang

Adik

Dalam 45 minit jugak la kami berendam...
Lepas tu terus naik..
Nak biar dorg mandi lama-lama takut plak...
Dorg ni bukannya biasa dengan air sejuk camni....
 Nasib baik kali ni semuanya ok...
Bila suruh naik,
tiga-tiga tak membantah & tak protes...
huhuu...dah sejuk sangat le tu agaknya...


 
Ok...sekarang masa utk pulang!!
Alalala..macam berat hati masing2 nak balik..
Dah siap salin baju pon masih nak tengok orang lain maindi..
Kesian...mandi sekejap sangat agaknya,
tu yang masing-masing tak puas...





 Masuk je dalam kereta,
masing-masing tersandar kepenatan...
haihhh mandinya tak seberapa, 
penatnya je yang lebih....





Itulah serba sedikit catatan perkelahan kami di sana...
Dalam perjalanan balik,
3R baik punya tido sampai ke JB...


Alhamdulillah....
Syukur kerana masih diberi kesempatan oleh Allah 
untuk mengisi masa berharga bersama keluarga...


Sekian utk kali ini...
Wassalam

3 comments:

ADEEYA said...

Hehehhe :) best2

♥ ...mummy SHAKIRA...♥ said...

waaa bestnyee...sronok tgk kembar tiga ni :)

Fifi said...

mandi air terjun pulak.. cantik pelampung 3R..