Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

05 March 2012

SATU PETANG DI PASAR MALAM

Tadaaa!!!!
Entri baru lagi!!!!!

Assalamualaikum semua....
Hari ni ummi nak cerita sket kisah 3R ke pasar malam...
Apa yang menariknya tentang pasar malam???

Tak ada yang menarik pon...
Cuma bagi ummi & 3R, 
kunjungan ke pasar malam Taman Cempaka JB pada hari Sabtu 3/3/12 haritu 
adalah sesuatu yang istimewa...

Istimewanya kerana ini adalah kunjungan pertama 3R ke pasar malam...
Setelah 18 bulan dilahirkan, 
inilah kali pertama 3R menjejakkan kaki ke pasar malam...

Oopsss...jangan salah sangka ye!!
Kami bukanlah orang yang sombong & bongkak yang kononnya "tak main la pasar malam"...
Untuk pengetahuan umum, 
ummi & walid memang selalu berkunjung ke pasar malam...

Kalau di JB ni, 4 pasar malam ni memang menjadi port kami suami isteri...
Hari selasa di Taman Pelangi ( berhampiran Masjid Taman Pelangi ),
hari Jumaat di Bandar Baru Uda ( Jalan Barli BBU ),
hari Sabtu di Taman Cempaka ( Flat Cempaka ),
dan hari Ahad di Larkin ( Stadium Larkin )....

Itulah 4 pasar malam yang sering kami kunjungi...
Yang best nye jalan2 pasar malam ni,
opkoss la sebab makanan...
banyak makanan sedap2....

 Hari sabtu haritu buat pertama kalinya ummi bawak 3R...
Sebelum ni memang tak pernah bawak...
Sebab bila di pasar malam ni kita memerlukan pergerakan yang ringkas & pantas...
Almaklum la, kiri kanan tangan dah berjimbit2 dengan plastik..
Mana dengan nak bawak barang lagi, nak bawak dorg lagi...
Nak usung stroller, lagi la tak sesuai...

Seronok nampaknya anak-anak ummi hari tu...
Mata asyik memandang orang2 yang berasak2 kat situ...
Tengok orang lalu-lalang, tengok orang jual2 barang...


Dalam pada tengah sebok2 berjalan2..
ada jugak yang mintak izin nak bergambar...
Hamboiiii anak ummi, kat pasar malam pon ada peminat..
hahaha tak la...bukan peminat pon...
Biasalah, mungkin ada sebahagian yang teruja bila tengok kembar 3...
Setakat nak bergambar tu ummi tak kesah pon...
jangan ambik bawak balik sudah....

Dan sepertimana kebiasaan,
setiapkali singgah beli barang kat mana2 gerai...
soalan2 seperti...
  • kembar 3 ke??
  • yang mana lelaki yang mana perempuan??
  • kenapa muka tak sama??
  • kenapa rambut tak sama??
  • macamana boleh dapat kembar??

Ok lah ye...
Rasanya itu saje coretan ummi utk kali ini..
Maaflah entri kali ni tak banyak gambar...
 Kita jumpa lagi di lain entri ye....
Sebelum tu, jom tengok apa yang 3R dapat di pasar malam....


yang kiri sekali tu adik punye...
yang tengah tu abang punye..
yang kanan tu kakak punye...
semua dorang yang pilih sendiri...

Ok lah....jumpa lagi...tata


1 comment:

ADEEYA said...

Hehehe me kalau jumpa kembar pun teruja walaupun dalam big family ada kembar hihi