Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

06 March 2012

BELI STROLLER LAGI

Hai semua....
Kali ni nak cerita sikit la pasal stroller 3R ni...

Stroller yang dorang guna sekarang ni dah lama dah hayatnya...
Ummi beli masa 3R berusia 2 bulan...
Hehe...lama tak lama sangat la...
Kira2 nya tempoh hayat stroller tu dah setahun lebih la...


yg kiri tu adik...yg kanan tu abang

kiri adik...kanan kakak

 Setelah setahun lebih stroller ini berkhidmat,
akhirnya ia jahanam jua...
ehhh macam kasar sangat perkataan jahanam tu kan?
Tapi orang2 johor (tak tau lak negeri lain) memang biasa menggunakan perkataan jahanam tu utk merujuk kepada sesuatu benda yang dah rosak atau yang dah tak boleh digunakan lagi... :-)

Stroller lama tu seat nye dah tak bole adjust lagi...dah loose dah...
Mana taknye, kadang2 sumbat sampai 3 passengers...

So disebabkan itu, maka terpaksa la cari stroller baru...

Ramai yang bertanya,
buat apa beli stroller lagi?
Kan 3R dah besar, dah pandai jalan...

Ok, betul!!! Memang dorg dah besar & dah pandai berjalan.
Tapi bagi ummi & 3R,
stroller merupakan barangan yang sangat perlu...
Ada ketikanya bila berkunjung ke sesuatu tempat,
ummi rasakan lebih selamat letakkan dorg dalam stroller...
Lebih2 lagi bila ke tempat yang ramai orang....
Walaupun kadang2 bila ke shopping complex ummi lebih suka sumbat dorg dalam trolley..

masa 3R umur 11 bulan


3R berusia 1 tahun 5 bulan

 Dan yang penting sekali,
fungsi stroller ni digunakan utk menidurkan dorg..
Ada masa2 tertentu,
dorg ni buat pe'el takmo tido...
So utk bagi dorg tido, 
terpaksa la bibik2 bawak round dengan stroller...
Pusing2 keliling condo sampai la semuanya tertidur...



 Itulah sebabnya kenapa stroller ni diperlukan 
sekalipun 3R dah besar2 belaka...
heheeee...

Dan akhirnya, walid pon belikan la stroller baru utk 3R
Ala stroller biasa je... Meh tengok gambar dulu meh...


 Haa..yang kanan sekali tu lah stroller baru 3R...
Yang kiri sekali tu stroller lama jugak...
Tapi tu bukan kami beli...
Itu stroller anak saudara ummi,
since nephew ummi tu pon dah besar,
maka mak bapaknya sedekah stroller tu kat 3R...hihi

Sebenarnya ummi kalau boleh takmo stroller merah...
Sebab yang lama tu pon warna merah jugak...
Tapi kat kedai tempat kami beli tu cuma ada 3 pilihan warna je...




Warna2 lain tu pada ummi macam tak menarik sangat...
Lagipon biru & lavendar tu warnanya cerah...
Takut senang nampak kotor...
So angkut je la warna merah tu....


Ok tu je lah cerita pasal stroller baru...
Lepas ni kalau jahanam lagi, rasanya tak beli baru lagi dah...
hehehe....

2 comments:

nafaz lynn said...

wah... 3R dapat stroller baru... best..

ibunaznoy said...

kalo dah ramai camni,harus ada stroller walaupun dah besar2 3R ni..^_^