Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

08 November 2011

TATIH..TATIH..TATIH

Ehhh...ramai yang bertanya, 3R dah pandai jalan lom??
Ha'ah la...ummi lupa nak update kisah dorg dh pandai jalan...

Alhamdulillah...
3R dah pandai jalan dah...
Tapi tak serentak...one by one...

Raiyan yang mula2 sekali pandai jalan...
Hero la katakan...


Raiyan ni dah start jalan memapah masa umur 10 bulan lagi...
Masuk je umur 11 bulan, dia dah boleh melangkah sendiri...
Dia ni berani sket,
bila dah pandai melangkah tu, bukan main laju dia berjalan..
Walaupun kaki masa tu tak berapa kuat lagi...

Lepas tu diikuti dengan Raniya...


Raniya start berjalan memapah masa umur 10 bulan lebih....
Tapi ada sekali tu masa dia tengah syok memapah-mapah,
entah macamane kaki dia boleh tersandung kat carpet...
Terus dia tersembam....benjol birat dahi jadinya!!!!
Start dari situ terus dia jadi fobia nak bertatih...
Lama jugak dia stop berjalan memapah....

Tapi bila dh masuk umur 12 bulan,
dia dah mula berani...
Dah start bertatih balik.....

Dan yang last sekali berjalan si Adik, Raiyna...


Raiynani penakut sket...
Dia hanya akan berjalan sekiranya dipimpin...
Kalau tak pimpin, dia akan berdiri tercegat je,
tak pun dia akan terus cangkung...


Kalau mengikut perkiraan umur,
Raiyan berjalan pada usia 11 bulan...
Raniya di usia 12 bulan...
Raiyna plak di usia 13 bulan...




Seronok melayan si kembar yang baru dapat kaki ni...
Segala ceruk dalam rumah tu semua dorg redah..









Sekarang ni kalau berjalan ke mana-mana,
jangan harap la masing2 nak duduk dlm stroller...
Kalau duduk pon sekejap je,
pastu semua sebok nak berjalan sendiri....


Syukur Alhamdulillah..
Kadang-kadang macam tak percaya plak bile tengok dorang dah berjalan terkedek-kedek...
Rasa cepat betul masa berlalu...

Ok lah ye...
Itu saje entri untuk kali ini...
Jumpa lagi di lain waktu ye...
Tataaa...

3 comments:

OneSimpleMother said...

subhanallah.. comelnya mereka bertiga ni. geram. :)

FiraHamzah said...

Alhamdulillah..
best btul tgk dorang nih bertatih..comell aje :)

HappyIrfa said...

SELALU PAKAI BAJU ADA NAME YER?SENANG NAK KENAL SO ORG PUN X YAH TANYA BANYAK KALI :-)