Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

07 October 2011

MMR VACCINE

25 Ogos 2011...
3R sekali lagi ke Hospital Pakar Puteri JB...
Kali ni untuk mendapatkan suntikan MMR...
atau secara ringkasnya lebih mudah disebut suntikan untuk umur 1 tahun...

MMR adalah sejenis vaksin wajib yang disuntik kepada bayi berusia 1 tahun..
MMR adalah singkatan imunisasi untuk MEASLES, MUMPS & RUBELLA...
Sewaktu 3R mendapatkan suntikan ni,
tinggal beberapa hari je lagi nak raya...
ummi mula2 tu risau jugak....
Takut dorang demam disebabkan suntikan ni,
walaupun masa suntikan2 yang lepas dorang tak pernah demam....

Tapi doktor yakinkan kami yang suntikan ni tak akan menyebabkan demam...
Cuma sekiranya demam tu berklaku jugak,
ia hanya minor dan tak akan teruk sangat...

Nak tengok gambar2 3R masa kena injek??
Jom layaaannnn....





Yang kat atas tu sema masa tengah tunggu turn nak masuk jumpe doktor...
Orang tak ramai, so masa menunggu pon kejap je...
Bile appoinment ngan Dr. Ismail ni, 
ummi suka pergi time petang sket...
Petang2 tak ramai orang...
kalu pergi pagi...pehhh jenuh nak menunggu giliran...

 ~Raniya~


 ~Raiyan~


 ~Raiyna~

Hehehe...
nasib baik semua ok...
Nangis kejap je mase jarum nak masuk...
Bila jarum dah cabut, semua dah tak nangis lagi...

Ok, yang kat bawah ni plak gambar2 dorang selepas kena injek..
masa ni tengah tunggu turn ambik ubat kat kaunter farmasi..

 ~Raniya~


 ~Raiyan~


~Raiyna~

Yeaaa!!!
Lepas ni dah takde ape2 suntikan lagi...
Teringat plak time dorang baby dulu...
Tiap2 bulan kena pi injek kat klinik....

Ok lah...sekian dulu untuk kali ni...
Kita jumpa lagi di lain entry ye...
Tata...