Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

07 October 2011

AIDILFITRI DI KAMPUNG WALID

Kali ni nak cerita pasal raya lagi...
Pada 3 Syawal, kami berziarah keluarga sebelah walid pulak...

Mak & Abah walid dua2 dah takde...
Jadi dah takde sesiapa lagi kat kampung dia...

Keluarga walid ni sebenarnya berasal dari Wadihanna, Johor Bahru...
Lepas tu keluarganya berpindah ke Kg Teluk Ramunia, Kota Tinggi Johor...
Best kampung tu...rumah betul2 tepi laut...
Dulu2 masa dua2 arwah masih ada, tiap2 minggu kami balik...
Bila balik je mesti cari seafood...
Seafood kat sana fresh...setakat lobster, ketam, ikan besar2 semua tu...
Semua murah2 kat sana...

Sekarang ni yang tinggal kat kampung tu hanya abang walid yang ke-4..
Syed Ibrahim namanya...
dia je la yang menguruskan rumah pusaka tu sekarang..
Adik-beradik walid yang lain semua menetap di JB...

Sejak lahir, 3R belum pernah kami bawa balik kampung...
ini kira first time la dorang balik kg walid...

Pagi-pagi lagi ummi dah siapkan dorang...
3R plak macam tau je aritu kita nak berjalan jauh...
Masing2 dah bangun pagi2 lagi...


Jarak perjalanan dari rumah kami ke Teluk Ramunia lebih kurang sejam setengah...
Sekarang ni dah ada highway baru yang menghubungkan JB dengan Desaru,
so lagi dekat la perjalanan tu...

Ok, kat bawah ni semua masa dah sampai kat kampung...
Biase la 3R...
Mula2 sampai mula la masing2 buat muka malu2...



 
~ooppss...jgn mara!!! baju sedondon hokkeyyy~
 

~Raiyan & Raiyna bersama sepupunya Muhammad Syauqi Fayyadh~


~oppsss..kat kg cuaca nye panas sket, maklum la rumah tepi laut..hehe~

Kat kampung, kami berjalan2 ke rumah sedara-mara walid...
Banyak jugak la rumah yang kami pergi...
Masing2 seronok nak menggomol 3R...
tapi sorry lah ye, budak 3 orang ni pemalu sket...
Tiga2 ni takut orang...
so setiapkali kena agah, merengek je la dorang ni...



Ok...
Setakat ni dulu ye kawan-kawan...
kite berjumpa di lain entry...
Wassalam...

2 comments:

ADEEYA said...

Hihihi Raiyan dikelilingi dua bodyguard :)

the triplets said...

dah besar 3r nih....