Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

14 June 2011

GIGI..GIGI..GIGI

Kali ni nak cerita pasal gigi....
2R dah ada gigi tau!!!

Erkk...2R???????

Hehehe...2R je yang dah ada gigi...
1R lagi lom tumbuh sebatang pun lagi.....
Siapakah 1R tu???
Hihihi inilah budak yang lom ada gigi tu....

~Raiyan~

Raniya yang mula2 sekali tumbuh gigi...
Masa umur 7 bulan lebih lagi dia dah tumbuh gigi...
Demam jugak la masa mula-mula nak tumbuh tu....


Sekarang ni dah 9 bulan, Raniya dah ada 4 batang gigi....
Gigi-gigi lain tu dah nampak bayang2 nak tumbuh....


Lepas Raniya, si adik Raiyna plak tumbuh gigi...


~nampak tak gigi-gigi kenit Raiyna tu...hihihi~

Since 2R dah tumbuh gigi ni,
ummi pon mula la mengambil berat tentang penjagaan oral mereka...


`
Benda-benda ni ummi beli masa dorg umur 8 bulan lagi...
Even si bujang tu lom ada gigi lagi, ummi beli jek la berus gigi dia sekali...
Yang rabbit tu digunakan utk membersihkan gusi & lidah Raiyan...
Raniya & Raiyna dah guna berus gigi....
Berus macam tu je, tak letak tooth paste pon, kang takut dorg telan plak...

Ok, itulah kisah untuk kali ini....
nanti ummi update cerita-cerita baru lagi ye...

 

No comments: