Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

27 April 2011

CABARAN BUAT UMMI - PERTAMA KALI 3R DEMAM SERENTAK

6 April yang lepas,
satu cabaran buat ummi apabila 3R demam serentak..
Hmm actually bukan serentak sebenarnya, tapi bergilir-gilir...
Mula-mula Raniya..
Lepas Raniya baik, Raiyna pulak...
Lepas Raiyna dh ok, Raiyan pulak yang demam...

Pehhh...
Seminggu straight ummi tak tidur malam...
sebab suhu badan dorg ni lebih cepat naik sewaktu tidur...
tu yang memalam takut nak tidur tu..







Kat atas tu sema gambar Raniya...
Kesian dia malam2 tidur tak lena...
asyik batuk dan hidung tersumbat....


~ubat-ubatan 3R dari Klinik Pakar Kanak-kanak Pelangi~


~masa tengah demam ni, Raniya lebih suka tidur berkepit macam ni~

Kat bawah ni plak gambar Raiyna..
Lepas kakak dah sihat, dia plak nyambung demam....





~Raiyna pon same, bila demam takmo tidur sendiri, mesti nak berkepit jugak~

Kat bawah ni plak Raiyan, yang terakhir sekali demam selepas kakak dan adik..




Fuhhh...memang cabaran betul menjaga tiga kembar yang demam serentak ni...
Semua asyik merengek je, tido dorg pon tak lena sebab batuk dan hidung sumbat...

Rupa-rupanya 3R ummi ni demam sebab nak tumbuh gigi...
Lepas semua baik demam, baru ummi prasan masing2 dah keluar dua batang gigi bawah..

Hmm takpe la anak-anak ummi...
walaupun ummi tak cukup tido,
walaupun ummi terpaksa amik emergency leave,
ummi langsung tak kisah...
Yang penting, ummi dapat tumpukan sepenuh perhatian sewaktu kalian sakit...
Ummi sayang 3R !!!!!




4 comments:

the triplets said...

fuhh, memang mencabar...

Mama Kembar 3 said...

mmg mencabar fizikal & mental bila kembar 3 sakit berjemaah camtu. letih + risau buat kita rasa drained sgt kan. Alhamdulillah 3R dah sihat, tumbuh gigi rupa rupanya yer. sure cute je ada gigi 2 batang hehe

LIND JOHARI said...

the triplets & mama kembar 3 :

mmg tersangat mencabar... org slalu ckp, layan anak demam sorang je pon dah kelam kabut, ini kan pulak 3 sekaligus... masing2 bila dah demam asyik nak tido berkepit ngan ummi je...tu lah mama, dorg nak tumbuh gigi rupe nye. Lagipun skrg ni mmg musim budak2 demam la mama, cuaca tak menentu pulak tu kan...

ibutasneem&miftah said...

sy yg jaga anak seorang demam pun kelam kabut...nikan plk 3r...huh...mmg mencbr ...tp seronok bila mereka dh besar nanti...apa² sy suka ikuti perkembangan 3r nie..sgt comel dan cute...