Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

23 March 2011

NAZAR WALID

Assalamualaikum semua...
Alahai...setiapkali nak mulakan post baru,
mesti nak kena minta maaf dulu sebab dah lama tak update...
Hmmm alasannya tetap sama...
KEKURANGAN MASA..
Hehehe...mohon maaf ye semua..
Saya tahu, ramai geng FB, blog follower & silent reader yg
sentiasa ternanti2 perkembangan semasa 3R...
Terharunya aku bila ramai yang tanye
BILA NAK UPDATE BLOG??

Ya Allah, baiknya hati kawan2 aku semua ni...
Semuanya sangat caring & concern...
Terima kasih sekali lagi...

Ok la, hari ni nak cerita perihal suami aku, HABIBI...
Alhamdulillah, tanggal 18 Mac 2011 yang lepas,
habibi telah selamat berangkat ke Tanah Suci menunaikan ibadah umrah...


Sebenarnya, beberapa hari selepas 3R lahir,
habibi ada menyuarakan hasratnya menunaikan umrah...
Aduhai...rupa2nya suami aku tu bernazar,
sekiranya aku selamat melahirkan anak3, dia bernazar utk menunaikan umrah..

3R lahir dekat2 nak raya puasa,
so pada waktu tu visa umrah ditutup utk persediaan ibadah haji...
Penghujung bulan Februari 2011 barulah visa dibuka semula..
sebab tu la bulan 3 baru dapat pergi...

Sebelum bercerita panjang,
meh layan gambar2 3R menolong ummi kemas beg baju walid..
~Raniya~


~Raiyan~


~Raiyna~


~Raiyan dan Raiyna~
~apa la yg anak2 ummi dok buat ngan plastik kain gombang walid tu~



~Raniya sedang mengunyah2 kertas pembalut~

Habibi dan rombongannya berlepas dari KLIA..
Habibi ikut rombongan ANDALUSIA TRAVEL & TOURS..
Ikut perancangan awal, kitorang rasa macam nak bawak sekali 3R hantar walidnya ke KLIA,
tapi bila difikir2 balik....tak jadi la...
Nak mengangkut 3 baby jalan jauh2 macam tu rasa tak confident plak...

Kami keluar dari rumah selepas subuh, dalam pukul 6.45 pagi
sebab habibi perlu ada kat airport pukul 11 pagi... 
Alahai...masa nak keluar rumah tu, 3R semua masih tidur...
Habibi kejutkan 3R sorang demi sorang...
Alaaa sedihnye ummi tengok walid cium anak3...

~Raniya~


~Raiyan~


~Raiyna~

Dalam sedih2 tu, aku cuba cool je..
Tak nak la nampak sgt kesedihan tu..
Kang habibi aku tu risau plak kat sana..
Lagipun, pemergian dia untuk beribadah di tempat suci,
so redha kan je lah pemergian dia,
walaupun hakikatnya tersangatlah sedih sebab tak pernah kena tinggal lama camni...




Papa, mak, abangku Heri & family dia tolong hantar kitorang ke KLIA..


~Singgah minum di R&R Ayer Keroh~


~Aku dan kakak ipar, Ima~

Kitorang sampai di KLIA jam 10.30 pagi..
Memang saje bajet masa nak sampai awal sebab tak nak kelam kabut...




Gambar kat bawah ni gambar Habibi bersama kawannya, Encik Zulkarnain...
Dia pon ikut serta jugak dalam rombongan umrah ni...


Banyak betul group2 umrah yang nak berangkat ke Tanah Suci...
Punye la ramai jemaah umrah, suasana nya dah rasa macam nak gi haji pulak...
Alangkah seronoknya kalau aku dapat ikut sekali...
Takpelah..habibi kata, nanti kalau ada umur dan rezeki,
tunggu 3R umur 2 tahun, kita pergi satu family..
Amin, mudah2an....
Lagipun aku dah pernah menjejakkan kaki ke Tanah Suci masa baru2 kawin dulu..
Honeymoon kat Mekah...hehehe


Flight habibi pukul 3 petang..
Check-in pukul 1.30 petang...
Sementara menunggu waktu check-in tu,
kitorang lepak2 kat cafe je...

~Hehehe..sempat plak habibi belikan coklat kegemaran aku..mekasih B~

Tiba waktu check-in, adoiiiii dalam hal konon2 tak nak menangis depan habibi,
termeleleh plak air mata ni....
Mana taknya, aku mmg syahdu sket bila tiba sessi nak bermaaf-maafan ni...
hehehe...kat depan2 orang tu jugak aku peluk habibi
dan menangis2 mintak ampun dan maaf....

~Selamat berangkat habibi....gonna miss u~

Hmmm...ketika aku menaip nukilan ni, dah 5 hari habibi di sana..
Hari2 dia akan call...voice call dan video call...
Boleh katakan dalam 1 hari tu, 3-4 kali dia voice call...
dan sekurang2 nya 2 kali video call, rindu nak tengok muka anak3 katanya...
Hmmm melambong la agaknye bil tipon bulan ni...
Takpe lah, yang penting kami dapat melepas rindu...

I miss u habibi...





3 comments:

puan nina said...

moga2 hasrat ke mekah bersama anak2 terlaksana nanti..amin.. =)

LIND JOHARI said...

amin...mudah2an ye puan nina...

aida hashim said...

ala...cedihnyer.xpe kejap jer :)