Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

24 March 2011

GOOD BYE CRADLES

Ehhh?? Macam tak percaya pulak...
3R sekarang dah tak tido dalam buai lagi tau...
Sebelum ni selalu dengar org cakap,
kalau ajar anak tidur dalam buai,
alamatnye sampai umur 2-3 tahun la dia akan berbuai...

3R mula diperkenalkan dengan buai sewaktu usia mereka 2 bulan lebih..
Masa tu kami belum ada pembantu rumah,
so 3R akan tido lena bila masuk dalam buai.....


~Raniya semasa usia 2 bulan setengah, first time masuk buai~


~Raiyna semasa 2 bln lebih~

Buai dorang sorang satu...
Disusun mengikut pangkat dorang....
Raniya si kakak sulung duduk buai paling kiri...
Yang tengah buai si Raiyan...
Yang kanan sekali buai si kecik, Raiyna...


Dan memandangkan tak cukup tangan nak membuai sorang demi sorang,
kitorang siap beli electronic machine nye sekali...


Tak dinafikan, memang dorg tak boleh berenggang dengan buai...
Bila keluar berjalan ke mana2,
mesti nak kena cepat2 balik bila tiba time tido...
Sampaikan Tok Pa dorg siap beli satu set buai letak kat rumah dia...
Senang, kalau nak berjalan ke rumah Tok Pa,
tak payah nak berangkut buai....

Tapi sekarang ni, setelah berusia 6 bulan,
3R dah tak tido buai lagi..
Dorang lebih ska tido bergolek2....

Alhamdulillah...
sekarang ni 3R takde masalah langsung utk tido...
Bila dorang rasa ngantok,
tengah main2 pon dorang boleh tertido sendiri..
Tak payah ditepuk2 atau didodoi2...

~

Bawak berjalan ke mana2 pon takde masalah...
Dorang bole tido je dalam stroller...
yang penting, mesti ada TROMPET kat mulut...


Hehe..jom kite layan gambar2 dorang tido...
Kite start ngan Raniya dulu ye...
Jommmm...

~sebelum tido mesti berangan dulu ok..terkebil2 sampai tertido sendiri~





Ok..kat bawah ni gambar2 Raiyan pulak...




Dan kat bawah ni plak gambar2 Raiyna...

~dia ni pon same mcm kakak, berangan..termenung...pastu tido~





Alhamdulillah...
Syukur sebab takde masalah nak pisahkan dorang dari buai...
Tips???
Rasanye takde tips...
Benda ni datang dari diri dorang sendiri..
Bila masing2 dah pandai meniarap dan menggolek2 kan badan,
dengan sendirinya dorang akan rasa lebih selesa
dan bebas bila tido kat bawah...
Hmmm kira2 nye 3R tido buai dalam tempoh cuma 4 bulan je...

Bagus lah...
senang sket nak berjalan jauh pasni..
Takyah terpikir2 nak mengangkut buai...






7 comments:

Mama Kembar 3 said...

alahai comel sgt diorang tido.. mmg lega bila dah tak payah berbuai dah... senang!

chubby woman said...

comel jer tgk masing2 bergolek2 sampai tertidur...jgn golek2 masuk bawah meja udah le..hi hi hi...

hot mama said...

syok yer tgk 3r nir membesar...sgt comel plk tue...

fara kertina waty said...

wah 3R da besar ya..abg kembar eiman dan eidlan ja masi bebuai kalo siang..mlm bergolek2 di badan kita...

IbuAmirAmirah ;P said...

hahhahah...comey sungguhhhhh..gerammm tengok

Ibu Ammar said...
This comment has been removed by the author.
Ibu Ammar said...

COMELKAN TGK BABY TDO...SY SUKA TGK ANK SY TDO...TENUNG MUKA DIA...BELEK2...RS GERAM SG