Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

27 February 2011

SYOK NYE MENGHISAP JARI

Dalam usia 5 bulan, 3R dah dapat habit baru...
HISAP JARI...

Bukan main seronok tiga-tiga dok hisap jari...
Yang selalu dihisap adalah ibu jari...
Tapi kadang-kadang tu, lima-lima jari dikolom nye....
Kekadang tu sampai ter bluweeekkk sebab jolok jari sampai ke tekak...

Raiyan yang mula-mula sekali dapat habit tu...


Lepas tu diikuti Raniya & Raiyna...






Ramai yang cakap jangan dibiarkan habit isap jari ni...
Nanti susah nak buang sampai besar...
Ada member yang cakap, anak dorang still hisap jari sampai umur 7-8 tahun...

Hehe..mula-mula tu aku halang gak..
Tiapkali 3R masuk jari dlm mulut, aku kuarkan jari dorang..
Tapi pastu dorg masukkan balik....
Sudahnya aku biarkan aje....
hihi...


7 comments:

ibu qaleesya said...

hehehe dah besar dah triplets ni..
cute dah..ehhee

puteri cahaya. said...

comelnye!... :)

armouris said...

info tentang hisap jari di SIHAT SELALU - Hisap Jari Boleh Akibatkan Jongang

munna said...

nasib baik hisap jari tangan ... klu kaki tandanya nak adik lagi...

LIND JOHARI said...

terima kasih ibu qaleesya & puteri...

LIND JOHARI said...

armouris : alamak, tak bole jadi ni !!!! terima kasih byk bg info tu ye...

LIND JOHARI said...

munna : ayoyo...macam mane la agaknye keadaan rmh ni kalu 3R ade adik lg..tonggang tbalik agknye...