Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

21 January 2011

ALAHAI BIBIK...

Alahai bibik....


Nak cite sket kejadian yang terjadi kemarin, 19/01/2011...

Masa balik dari opis, macam biasa aku main2 ngan 3R..
Tengah syok menggomol & mencium sorang demi sorang, tiba-tiba bibik datang dekat aku..
Bergenang-genang air mata dia, dgn riak wajah yang sangat takut....

"Maafin buk..tadi saya cepitin kuku nya Cherry, dia nggak duduk diam..saya tercepit jarinya.."

Errr meh aku translate dulu la, kang ade yang tak ternganga lak..

"Maaf ibu, tadi saya potong kuku Cherry ( Raniya ), dia tak duduk diam, saya terketip jarinya.."

Gulp....
Maka aku pon apa lagi, terus belek jari Raniya..


Fuhhh sikit je rupe nye..kat ujung ibu jari tu haa...aku ingat terketip sampai nampak daging ke ape..
Sebab cara si bibik tu bagitau sambil nangis2 plak tu, aku ingat serius sangat...

Hehehe..bagus gak bila dia ada perasaan takut dan bersalah camtu kan..
At least pasni dia berjaga2 la sket kan...


Walid nya pon apa lagi, macam biasa la dia...dia mana bole tengok anak dia bintat ke, kulit merah sket ke,
kalu bab2 camtu dia memang lebih concern dari aku... :-)


Hehe..aku tanye gak ngan bibik lagi sorang, Si Yaya tu, masa terketip tu Raniya nangis tak?
Dia kata, Raniya tak nangis...tapi Bibik Dasem yang nangis...
Hmmm..aku senyum je..
Aku cuma cakap lain kali hati-hati...


Alhamdulillah la, takat ni aku mmg puas hati ngan service dorang berdua ni..
Even sebelum ni banyak cite tak baik yg aku slalu dengar pasal pembantu rumah ni, tapi Alhamdulillah..
bibik-bibik aku setakat ni OK...
sangat rajin & penyayang....
Tiap2 ari aku memang tak putus berdoa, semoga Allah tetapkan hati dorang dengan kebaikan
dan semoga Dia lindungi anak3 aku dari sebarang bala bencana...
  

7 comments:

||aLeaSaRa|| said...

alhamdulillah suka kite baca n3 ni.biar diorg ada sdkt perasaan hormat..jd diorg akan risau kalau tsalah silap.sentiasa dekatkan diorg dgn Allah.untung sis ni,di saat ramai ibu di luar sana yg png kpla ngan peel maid.

anakibu said...

ermmm..bagusnyer...ermmm bagi tips sikit nak carik pembantu umah....kerisauan tue sentiasa ader utk memiliki bibik..

achik ezam said...

alaaaaaaaaaaaaaa comelnyaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

geram tak dapat tengok live!!!!

aNgAh_aLiFaH said...

syukur takde ape2 ngn jari tu.. baguz jugak dpt bibik yg bole ngaku silap dia... syukurrr...

kak, cherry tu panggilan manja ye? yg lain nama manja ape? ;)

puan nina said...

kite pun pernah terkepit jari Danial..isk..fobia da nk ketipkn kuku die..

comey je pggl cherry..lg 2 pggl ape?

afni+hafiz=dani said...

nasib baik maid awk jenis bgtau.mcm kes afni, kalo apa2 jd kat dani, pengasuh mesti cepat2 nk salahkan afni..pdhal kalo apa2 luka, or merah2 jd kat umah dia

LIND JOHARI said...

hi all..
Alhamdlillah, setakat ni bibik2 ni sema nye ok.. tak tau lah masa2 akn dtg mcamane kan..tp mudah2an sikap baik dorg ni kekal la smpai bile2.. so far sy cube layan dorg dgn baik, tak pernah tengking2 or marah2..klu ada yg tak kena d pandangan mata, saya tegur dgn baik..

ahaa CHERRY tu sebenarnye nama manja Raniya.. CHERRY tu singkatan dari SHARIFAH (SHERRY).. heheee...