Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

30 January 2011

29 JANUARI...KAMI SUDAH 5 BULAN!!!!

29 Januari 2011..
Alhamdulillah, genap usia anak-anak ummi 5 bulan...
Sebagaimana kebiasaan setiap bulan, 3R akan dibawa ke klinik untuk
pemeriksaan kesihatan & suntikan imunisasi..


Dan sebagaimana kebiasaan, seawal jam 9.00 pagi kitorang dah berada
kat klinik tu, Klinik Kesihatan Ibu & Anak Jalan Sultan Abdul Samad, Jb...

~Raniya~


~Raiyan~


~Raiyna~



Syukur Alhamdulillah..
Kesihatan & perkembangan fizikal dorang sangat positif...
Berat badan juga meningkat dengan baik...

Raniya : 5.9 kg
Raiyan : 6.1 kg
Raiyna : 5.8 kg

Aikkk..berat Adik dah nak sama dengan berat Kakak la...
Manakala berat Raiyan masih belum dapat dicaras oleh sesiapa...

Dan sebagaimana biasa jugak, kehadiran 3R di klinik tu akan membuatkan aku tak henti-henti di interview oleh ibu-ibu yang sama2 bawak anak kat situ...
Alahai....

beranak normal ke operation?
mane lelaki mane pompuan?
susah tak nak jaga?
kenapa yg lelaki lebih besar?
susu badan ke susu botol?
macamana awak bole dapat 3?

Uhhh.....
Dan aku menjawab setiap soalan dengan senyuman yang sangat comel...

Waktu kena enjek, macam biasa lah, dorang nagis sekejap je..
Nangis masa kena cocok jarum je...
Lepas tu semua ok...



Dan sebagaimana biasa (asyik guna ayat ni je ek..tak best ahh!!! tukor plak)..
As usual...lepas kena enjek, muka masing2 tersangat la monyok nye...


~Raniya~


~Raiyan~


~Raiyna~

Dan sebagaimana biasa (lagi..), nurse pesan..
sampai je rumah terus bagi makan ubat demam....



Bila dah makan ubat demam & sapu Vicks kat tempat enjek tu,
dorang pon tido dengan lena nya....

Aku pastikan suhu badan dorang diperiksa setiap satu jam sekali...


Petang tu, suhu badan dorang agak kurang stabil sket,
sekejap panas sekejap ok...
bak kata orang Johor, badan DEDOR...
Dedor ni maksudnya lebih kurang macam hangat le...
Tak berapa panas sangat dan tak berapa sejuk sangat...

Alhamdulillah, lepas tu semuanya ok..
Suhu badan back to normal kecuali si bujang sorang tu, Raiyan..


Buat pertama kali aku menghadapi situasi menguruskan anak demam...
Terpaksa ambik emergency leave keesokannya...



Alhamdulillah, walaupun badan dia agak panas,
tapi dia tak berapa meragam dan merengek sangat...
Cuma dia lebih selesa nak berkepit je ngan ummi nye...



Kira ok la, kali ni aku tak panik sangat bila anak tak sihat...
Tak macam sebelum2 ni, anak batuk sikit pon aku dah gabra satu macam...
Hehehe...

Alhamdulillah, Raiyan demam 2 hari je...
Tak gi klinik pun, cuma makan ubat dan sentiasa basahkan badan dia dengan air sejuk...

Hmmm memang manja betul anak bujang sorang nih...
Kakak ngan Adik rilex je lepas kena enjek, tak demam pon..
Si bujang ni plak yang demam...
Bak kata Tok Pa dia..ANAK JANTAN SORANG LA KATAKAN..

18 comments:

prinCessLiYaNa said...

kak..cmne akk bezakan kakak n si adik?..

LIND JOHARI said...

hehe..bole beza la liyana, muke dorg lain sgt..

fara kertina waty said...

wah...saya kembar 2 pun mcm mau putus nyawa suda bah..mcmana la kalo 3?em..mesti aku cuti tanpa gaji ni...

bun_nee said...

hee sukenyee

cham's said...

sweeeeeeeeeeeeet sgt! nak pinjam satu?

ismi said...

sekejapnya dah lima bulan. tentu letih menjaga 3R ni tapi tak ternilai kegembiraannya kan ummi n waleed..

Lyna Shaari said...

TERJUMPA BLOG MAMA KEMBAR...HEHE..SALAM PERKENALAN.SY PUN MAMA KEMBAR KPD 2BOY ..HEHEHE

nba-Nur said...

Salam singgah... Bertuahnya dapat anak kembar.. Salam perkenalan..

~najwa~ said...

mak aihh, kalau demam 3 org - jenuh mak nya menjaga....

Nama mereka semuanya best ;)

ibunaznoy said...

comey..comey..

jmput singgah baca n3..
http://ibunafis.blogspot.com/2011/02/seronoknya-heartbeat.html

LIND JOHARI said...

fara : hehe...lin mmg cuti tanpa gaji pon fara.. kelam kabut kan fara..kembar dua ke kembar tiga ke same je kecohnye

LIND JOHARI said...

bun_nee : hehe... :)

LIND JOHARI said...

cham : amik la cham...sekali pinjam, sepersalinan baju utk mak nye..jovian mandage ok!!

LIND JOHARI said...

ismi said : peringkat awal mmg letih sket, sbb lom biase lg kan... skrg ni dorg dh makin besar, dh ok dah...makin sronok!!!

LIND JOHARI said...

lyna shaari : hai mama twin...slm perkenalan... terima kasih sudi singgah ye

LIND JOHARI said...

nba-Nur : hai dear.. slm pkenalan, terima kasih sudi membaca

LIND JOHARI said...

najwa : tu la kan, setakat ni lom prnah alami lg situasi mcm tu..harap2 jgn la jd camtu.. hehe

LIND JOHARI said...

ibunaznoy : dah singgah dah... seronok nye....