Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

02 December 2010

SUNTIKAN...3 BULAN

Pada 30/11/2010 yang lalu, triplets mendapatkan suntikan imunisasi untuk usia 3 bulan..kami ke Klinik Kesihatan Ibu & Anak Jalan Abdul Samad JB...

Masuk aje klinik, nurse2 yang lawa2 tu dah jerit YEAYY TRIPLETS DATANG!!!! Suka sangat dorg tengok si triplets ni....

Kali ni berat masing2 tak naik banyak kecuali si adik, Raiyna. Dia sorang je yang naik sekilo. Kakak dan abang naik setengah kilo je...masa check up, nurse uji daya penglihatan triplets. Nurse gerak2 kan bola merah depan mata dorang...Alhamdulillah, dorg fokus pada bola tu dan mata masing2 bergerak ikut arah bola tu..

Masa injection, macam biasa lah, nangis sekejap je masa jarum masuk....kesian Baby nangis sampai tak terkeluar suara...tapi kejap je, pastu masuk je kereta semua tidur....



 (hihiikk..muka monyok selepas kena jab)


Sampai je rumah, aku terus bagi dorg makan ubat demam sebagai persediaan supaya dorg tak kena demam lepas injection... Setiap 1 jam sekali, aku memantau suhu badan dorg...

(siap buat jadual lagi...1 jam sekali amik suhu badan dorg & direkodkan)






Alhamdulillah, triplets sihat & cergas sepanjang hari tu, tiada langsung simptom2 nak demam. Bagus anak2 ummi, kuat2 semua nya...Alhamdulillah

2 comments:

Anonymous said...

ceh.. ghajinnya siap nk merekod suhu.. memola ley lah.. lelama.. maleh.. ngeh3

CdA n triplet.. (ngee..)

LIND JOHARI said...

hehe..takut kak oii..buatnye dorg demam serentak, fingsan mak nye...