Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

29 November 2010

SUNTIKAN PERTAMA

Alhamdulillah, triplets dah dapatkan suntikan imunisasi pertama dorg...aduhai masa bawak gi hospital, dorg ni jadi perhatian... KEMBAR 3 KE?? KEMBAR 3 KE?? iyo lah deqnon..dah nampak ade 3 tu kembar 3 la... kalau setakat bertanya je takpe, ini siap ade yang cuit2 pipi, cubit2 hidung...bukan lah aku ni cerewet sangat sampai anak tak boleh disentuh, tapi buat masa sekarang ni aku perlu menitik beratkan penjagaan kebersihan & kesihatan dorg sebab bayi2 prem (pre-matured) ni antibodi nya lemah sikit...

Suntikan utk usia 1 bulan ni merupakan suntikan premier atau suntikan wajib...maklumat lanjut tentang suntikan tu di sini



Mengikut kata doc, suntikan tidak menyebabkan demam, cuma area tempat kena inject tu mungkin akan bengkak sikit...so doc ckp rajin2 tuamkan dengan air suam.. Alhamdulillah, triplets nangis kejap je masa jarum menembusi kulit dorg... bila dah selesai, semuanya ok je macam biasa...

1 comment:

Anonymous said...

Thanks for finally talking about > "SUNTIKAN PERTAMA" < Liked it!
my web site > free online casino games