Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

01 December 2010

HOME SWEET HOME..WELCOME TO OUR CRIB,TRIPLETS!!!

Hai anak3 ummi................jom kite balik umah kite!!!!!!

Alhamdulillah, setelah 2 bulan lebih aku menghabiskan tempoh berpantang di rumah papa, akhirnya kami kembali pulang ke rumah sendiri....bila aku suarakan pada papa tentang hasrat kami untuk pulang, nampak ada sedikit riak kecewa di wajah papa...ye lah, 2 bulan lebih kami di sana, papa bukan main seronok bermain2 dengan cucu-cucu nya. Perkara pertama yang akan papa lakukan setiapkali bangun waktu subuh, adalah menjenguk ke bilik cucu-cucunya ni....kadang2, bila triplets buat perangai tak nak tidur malam, papa pon sama2 berjaga....

Setiapkali aku melihat kemesraan papa dengan triplets, mesti aku terkenangkan arwah mama...kalau lah arwah masih ada, mesti dia pon sama kecoh melayan cucu-cucunya ni...mesti dia yang sebok nak mandikan, nak salinkan diapers, nak masak untuk aku.......

dah..dah...takmo sedih2 ummi!!!!!!!

Tanggal 7/11/2010...kami sekeluarga kembali pulang ke teratak buruk kami di Stulang Laut... Masya'Allah, 2 bulan kat rumah papa, penuh barang2 satu kereta....satu kereta khas untuk angkut barang2 manakala satu kereta lagi untuk mengangkut orang.....hihi




Kami sampai ke rumah tengah hari....masuk je dalam rumah, aku baringkan triplets di tengah2 ruang tamu...tiba2 aku jadi sedih....teringat masa sarat mengandung dulu, kat tempat tu lah aku selalu terbaring sambil menonton Tom & Jerry....kat situ lah jugak tempat aku melepek masa tengah mabuk.....hihi sekarang Raniya, Raiyan & Rauyna plak take over tempat lepak ummi ea....




Sampai aje kat rumah, perkara pertama yang kami buat ialah mengalih2 kan perabot...perabot2 terpaksa dialihkan untuk memberi ruang kepada benda alah kat bawah ni......................................

 

Anak-anak ummi.....inilah syurga kita nak...di sinilah tempat ummi & walid mengharungi suka duka hidup bersama. Rumah kita kecik je nak. Tapi ummi nak anak-anak ummi semua tau, walaupun rumah ni kecik, tapi kebahagiaan dan kasih sayang kita sekeluarga akan menjadikan rumah ni seperti syurga buat kita semua...

1 comment:

Ibu Ammar said...

sweetnye...sy pun harap sgt dpt kembar..at least 2 pn syukur alhamdulillah...ummi mmg ade baka kembar ye....