Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

28 November 2010

FIRST AIDILFITRI WITH TRIPLETS

Hari Raya Aidilfitri...triplets dah berusia 13 hari.. Tahun ni aku sambut lebaran dengan perasaan bercampaur baur...

Pertama : seronok yang teramat sangat sebab inilah pertama kali aku & habibi menyambut lebaran bersama 3 orang baru...

Kedua : bosan sebab 1 Syawal merupakan tahun giliran di sebelah mertua abang2 ku...so abang2 semua balik umah mertua masing2...papa & mak pon beraya kat umah tok ibu di Pontian..1 Syawal tu hanya kami lima beranak je kat rumah..

Ketiga : sedih sebab tak dapat ziarah pusara arwah mama & pusara mertua...

Keempat : rasa selekeh yang teramat sangat...berkain batik, ber t-shirt, berpilis, berparam, bertoncet...malas nak pakai lawa2, bukan nye nak ke mana pon...

Kelima : tak dapat mentekedarah juadah raya yang enak2...juadah raya ku hanya ikan haruan steam jek...

Pagi raya tu aktiviti kami sekeluarga tak banyak sangat...hanya melayan budak2 yang datang beraya..tu pon cuma bagi duit raya je, budak2 bandar ni kalu beraya dorg takmo masuk makan kuih, beri salam-bagi duit raya-blah...

2 Syawal barulah rumah papa meriah kembali...papa dah balik dr pontian, yus dah balik dari Tenggaroh, Heri dah balik dari Seremban, anak2 Jef pon dh balik dari Melaka.

1 comment:

Anonymous said...

Salam...
MasyaAllah....Lamanya lost contact dgn famili ni.Alhamdulillah,dpt jgk cari.