Raniya...Raiyan...Raiyna

Raniya...Raiyan...Raiyna

25 November 2010

ALLAHU AKBAR!!! MASA NYA TELAH TIBA...

29 Aug 2010...sepertimana yg tlh diberitahu oleh doktor, sudah sampai masa nye utk aku melahirkan triplets ku..ramai yang bertanya, kenapa tak pilih tarikh 31 Aug 2010?? Hahaha mmg nak sgt tarikh tu, kata org anak2 merdeka ni byk dapat keistimewaan...tambang kapal terbang percuma lah, dpt diskaun tu lah ini lah...tapi nak wat camne, nak tunggu 2 hari ni pon dh rase separuh nyawa...takpe lah, tarikh tak penting..yang penting aku dapat melahirkan anak2 dengan selamat....

6.30 pagi...aku dah siap2 bangun & mandi...solat sambil duduk atas katil je..pagi2 lagi papa ku dh sampai. Dia datang sorang2...dari riak wajah papa, nampak jelas kerisauan dalam hati nya. Si bongsu atau anak perempuan tunggal nye ini akan bertarung nyawa sebentar lagi...pagi tu papa tak banyak cakap, hanya sekadar bertanya khabar ku....

(papa sedang membacakan ayat suci Al-Quran utk ku & bakal cucu2 nya)

9.00 pagi....nurse ketu pintu bilik...alamak tak semena2 jantungku berdegup kencang...nurse minta aku menyalin pakaian utk pembedahan...ok, relax....Alhamdulillah berkat pertolongan Allah & sedikit ilmu yang dicedok melalui pembacaan & internet, aku cuba bernafas dengan tenang...

(bersiap sedia untuk ke Operation Theater...usia kandungan 34 minggu)

Sebelum keluar menuju ke OT, aku mempersiapkan diri, Alhamdulillah sempat mandi sunat & ambil wudhu. Setelah bersiap sedia, aku mohon ampun & maaf dengan suami & papa ku...kedua2 lelaki istimewa dlm hidupku itu memberi kucupan & pelukan erat buatku....

(aku & habibi)


(aku & papa)


Dr. Tokha masuk ke bilik ku...dia bertanya keadaan ku...OK??? Dr. Tokha bertanya.. Aku hanya tersenyum...tak tau la nak jawab ok ke tak ok...Doktor terangkan serba sedikit tentang procedure pembedahan....bla bla bla aku tak amik perhatian sgt ape yang dia ckp, dlm hati buat je la apa yang doktor nak buat, yang penting aku & triplets selamat...
9.30 pagi...aku ditolak masuk ke OT...ramai pulak yang datang pagi tu...abang iparku Syed Omar Alqudsi & isterinya Kak Leha serta anak2 mereka. Aku lambaikan tangan pada mereka..Alamak sedih la plak bile anak2 saudaraku membalas lambaianku...

Dalam perjalanan ke OT, nurse2 yang mengiringiku sempat memberi perangsang & kata2 semangat.. Habibi turut serta mengiriku..tak lepas dia menggenggam tanganku... 




1 comment:

the triplets said...

besar gak perut eh, he he kata kat orang